DENÊL (3:25-50)

Letôr: Nicola Malisani

25Azarie, stant in pîts, al preà cussì e, viergint la sô bocje framieç dal fûc, al disè:

26“Benedet sêstu, Signôr, Diu dai nestris vons;

il to non al merte laudât e glorificât tai secui.

27Parcè che tu sês just in dut ce che tu nus âs fat;

dutis lis tôs voris a son veris e lis tôs stradis a son dretis

e ducj i tiei judizis a son veretât.

28Tu âs operât cun justizie

in dut ce che tu âs strucjât sore di nô

e sore de citât sante dai nestris vons, Gjerusalem,

parcè che tu âs fat dut chest cuntune sentence juste

par vie des nestris colpis.

29Propit! O vin pecjât, o vin vude tristerie

cuant che si sin slontanâts di te;

o vin pecjât un disordin, in dut,

no vin ubidît ai tiei comandaments;

30no ju vin metûts in vore e no vin fat

daûr che tu nus vevis comandât par che nus les dut ben.

31E cumò dut ce che tu nus âs mandât

e dut ce che tu nus âs fat,

tu lu âs fat seont une sentence vere.

32Tu nus âs metûts tes sgrifis dai nestris nemîs,

cence leç e piês dai triscj,

di un re cence justizie e il plui trist ch’al è su la tiere.

33E cumò nô no podìn nancje viergi bocje,

vergogne e disonôr ur à tocjât ai tiei fameis

e a chei che ti adorin.

34Joi! No sta bandonânus par simpri,

pal afiet dal to non,

e no sta rompi il to pat!

35No sta slontanâ di nô il to boncûr

par vie di Abram, to amì,

di Isac, to servidôr, e di Israel, to sant,

36che tu ur âs fevelât disint

di moltiplicâ la lôr dissendence

come lis stelis dal cîl

e come il savalon ch’al è su la rive dal mâr.

37Joi! Signôr, o sin deventâts i plui piçui

rispiet a ducj i forescj,

o sin umiliâts sun dute la tiere,

vuê, par colpe dai nestris pecjâts.

38In chest moment no vin ni princip,

ni profete, ni sorestant, ni olocaust,

ni sacrifici, ni oblazion, ni incens,

ni un lûc par ufrîju denant di te par cjatâ boncûr!

39Ma pal nestri cûr pintût

e pal nestri spirt umiliât,

ch’o podìn cjatâ acet

come cun olocauscj di rocs e di taurs

e come cun miârs di agnei di grasse.

40Ch’e sedi cheste la nestre ufierte

denant di te in chest moment,

di fâle presince di te,

parcè che no ’nd è vergogne par chei che si fidin di te!

41E cumò nô ti vignìn daûr cun dut il cûr,

o vin timôr di te e o lin cirint la tô muse.

No sta cuvierginus di vergogne!

42Ma tratinus seont il to bonvolê

e seont la ricjece dal to boncûr!

43Deliberinus pe tô potence, ch’e je un spetacul,

e dai glorie al to non, Signôr!

44Ch’a cessin invezit svergognâts

ducj chei che ur fasin malegraciis ai tiei fameis;

ch’a sedin colmâts di vergogne

e la lôr fuarce ch’e vegni crevade

parcè che no puedin fâ plui nuie.

45Ch’a cognossin che tu, Signôr, tu sês l’unic Diu,

plen di glorie sun dute la tiere”.

46Ma i servidôrs dal re, che ju vevin butâts dentri, no sostavin di scjaldâ la fornâs cun nafte, cun pês, cun stope e cun stecs. 47La flame e leve sù parsore de fornâs fint a corantenûf comedons 48e slargjantsi a brusà i caldeus che si intivarin dongje de fornâs. 49Ma l’agnul dal Signôr al lè jù te fornâs cun Azarie e cui siei compagns e al sovà fûr de fornâs lis flamis dal fûc, 50fasint deventâ il for tant che un lûc svintulât, come ch’e soflàs la buerisine. Il fûc nancje no ju sfilià, no ur fasè nissun mâl di sorte e nissun dolôr.