ISAIE (1)

Letôr: Franco Pellegrina

il libri dal emanuel

Jentrade

11Vision che Isaie, fi di Amos, al à vude sun Gjude e sun Gjerusalem ai timps di Ozie, di Jotam, di Acaz e di Ezechie, rês di Gjude.

Ingratitudin e coruzion

2Sintît, cîi; scolte, tiere,

parcè che al fevele il Signôr:

“O ài tirâts sù fîs, ju ài puartâts in alt,

e lôr si son rivoltâts cuintri di mê.

3Il bo al ricognòs il so proprietari

e il mus la trasêf dal so paron,

ma Israel nol cognòs

e il gno popul nol capìs”.

4Puare mai jê la gjernazie pecjadorie,

il popul cjamât di inicuitât,

la raze di delincuents,

i fîs pervertîts!

A àn butât di bande il Signôr,

a àn spreseât il Sant di Israel,

a son tornâts indaûr.

5Dulà volêso ancjemò jessi pestâts,

vualtris ch’o ingrumais ribelions?

Dut il cjâf al è malât,

dut il cûr si inflapìs.

6De plante dai pîts fint al cjâf,

nol è nuie di intîr;

feridis, macjis

e plais viertis

no son stadis netadis ni fassadis

ni curadis cul vueli.

7La vuestre tiere e je fiscade,

lis vuestris citâts arsinidis dal fûc,

il vuestri teren i forescj

s’al glotin presince di vualtris;

la desolazion e je tant che un fruç

fat dai forescj.

8La fie di Sion e je restade

tant che une staipe intun vignâl,

tant che un ripâr tun cjamp di anguriis,

tant che une citât sidiade.

9Se il Signôr des schiriis

no nus ves lassât cualchidun che le à scapolade,

o saressin come Sodome,

precîs edentics di Gomore.

Cuintri dal formalisim cultuâl

10Scoltait la peraule dal Signôr,

sorestants di Sodome,

slungjait la orele a ce ch’al insegne il nestri Diu,

popul di Gomore!

11“Parcè mo a mi la bondance dai vuestris sacrificis?”

al dîs il Signôr.

“O soi stuf dai olocauscj dai rocs

e dal gras dai vidiei.

Il sanc dai mançs, dai agnei e dai becs

no lu ài a grât.

12Cuant che o vignîs a presentâsi denant di me,

cui us domandial chest a vualtris,

di vignî a balinâ tai miei andits?

13Finîtle di puartâmi oblazions che no mi van,

l’incens al è par me une porcarie,

lunis gnovis, sabidis, sembleis publichis;

no sopuarti inicuitâts e fiestis grandis.

14La mê anime e à in asse

lis vuestris lunis gnovis e lis vuestris solenitâts;

a son par me un pês,

o soi stuf di sopuartâlis.

15Cuant che o slungjais lis vuestris mans,

jo o sieri i vôi denant di vualtris.

Ancje cuant che o moltiplicais la preiere,

jo no scolti gran,

lis vuestris mans a son incolmis di sanc.

16Lavaitsi, smondeaitsi,

tirait vie de mê presince

il mâl des vuestris voris,

finîtle di fâ mâl.

17Imparait a fâ ben,

cirît ce ch’al è just,

judait il tibiât,

fasêt justizie al vuarfin,

parait la vedue”.

18“Dài, vignît e cuistionìn”

al dîs il Signôr.

“Se i vuestris pecjâts a son tant che il scarlat,

a deventaran candits tant che la nêf;

s’a son ros tant che la purpure,

a deventaran come la lane.

19S’o vês buine volontât e o ubidîs,

o mangjarês i prodots de tiere.

20Ma se si rifudais e si rivoltais,

o sarês glotûts de spade,

parcè che la bocje dal Signôr e à fevelât”.

Lamentazion sore de citât

21Cemût mai ch’e je deventade une pelande

la citât fedêl?

E jere plene di dretece,

la justizie e jere di cjase li di jê;

cumò invezit dome sassins.

22Il to arint al è deventât tant che crostis,

il to vin messedât cu l’aghe.

23I tiei princips a son ribei

in societât cui laris;

a son ducj ch’a bramin regâi

e ur corin daûr a lis ricompensis.

No i fasin justizie al vuarfin

e la cause de vedue no rive fin li di lôr.

24Par chel, sentence dal Signôr,

Diu des schiriis,

il Fuart di Israel:

“Propit!, o fasarai justizie dai miei contraris

e mi svindicarai dai miei nemîs.

25O slungjarai la mê man sore di te,

o smondearai lis tôs crostis,

come tun for o pararai jù dut il to plomp.

26E o fasarai deventâ i tiei judiçs come tal imprin

e i tiei conseîrs come in principi.

Dopo ti clamaran citât de justizie,

citât fedele”.

27Sion e sarà sfrancjade cu la justizie

e chei dai siei ch’a tornaran, cu la dretece.

28Ma i ribei e i pecjadôrs a saran fruçâts ducj intun colp,

e chei ch’a butin di bande il Signôr a saran fiscâts.

Cuintri dal cult dai idui

29Propit, si vergognarês par colpe dai rôi

che ur tignîs tant,

e o restarês malapaiâts par colpe dai zardins

ch’o deventais mats.

30Propit, o sarês tant che un rôl

cu lis fueis a pendolon

e tant che un zardin che nol à aghe.

31Il fuart al deventarà lescje

e la sô vore une faliscje,

ducj i doi a brusaran insieme

e nissun no ju distudarà.